Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Avsluta konto i Pointworld, hur gör man?

hej
jag har skickat efter en telefon för fem kr o med de följer ett konto I pointworld . jag har nu förstått att detta bara är ett bedrägrio vill avsluta kontot . jag har skickat ett mejl till info@cmnetwor.dk o bejärt att kontot avslutas jag har oxå skickat mejjl till suporten på pintworld sidan om att kontot ska avslutas .. de har bara gått några timmar mellan att jag startade kontot till jag begärt urträde så ånger rätten borde väl gälla .. jag betalde med mastercard , om dom inte avslutar kontot vad gör jag då kan jag bara stoppa betalningen genom att spärra kortet eller vad måste jag göra ..
mvh Stefan jonelund

stefan jonelund Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Stefan,

    Tack för dina frågor.

    Konsument Europa känner till företaget mycket väl. Många konsumenter har råkat hamna i deras abonnemang när de har tävlat om en Iphone.

    Du kan skriva till företaget att du vill utnyttja din ångerrätt och på så sätt begära återbetalning av dem. Spara all dokumentation så att du har bevis.

    Ångerfristen är som huvudregel 14 dagar från beställningsdatum vid köp av tjänst. Har man inte fått korrekt information om ångerrätten så förlängs ångerfristen med ett år. Se Konsument Europas information om ångerrätt.

    Se villkoren på Pointworlds hemsida. Premium terms, (se punkt 9) nämns här.

    PointWorld, Ved Stranden 22, TH, 9000 Aalberg, Denmark.
    Tel. +44 2071933703
    Email: support@pointworld.com

    Du kan kontakta banken och göra en kortreklamation. Information om kortreklamation finns på Konsument Europas webbplats.

    Vänliga hälsningar

    Jolanda Direktör, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.