Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

101 REEL.COM har dragit pengar från mitt konto, vad gör jag?

ETT BOLAG SOM HETER 101 REEL.COM LOVADE PÅ EN SAIT ATT JAG SKULLE FÅ EN MOBILTELEFON OM JAG BETALADE 49SEK. JAG BETALADE IN PENGARNA GENOM MITT BETALKORT GENOM ATT UPPGE KORTNR. EFTER CA. EN VECKA TOG FÖRETAGET UT 749 PÅ MITT LÖNEKONTO HOS MIN BANK JAG HAR VARIT I KONTAKT MED FÖRETAGET SOM VÄGRAR ATT ÅTERBETALA PENGARNA SOM DOM STULIT. JAG HAR INTE INGÅTT NÅGOT SOM HELST AVTAL MED FÖRETAGET dET JAG SKULLE GÖRA VAR ATT BETALA TELEFONEN MED 49SEK. JAG HAR HELLER INTE FÅTT NÅGON TELEFON. JAG ANSER ATT DETTA ÄR RENA BEDRÄGERIET FRÅN DENNA SÅ KALLADE FIRMA-

BJÖRN jONSSON Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Björn,

    Tack för din kommentar.

    Konsument Europa känner inte till detta företag. Troligen har du utan att veta om det ingått ett abonnemangsavtal när du accepterade erbjudandet att köpa en mobiltelefon för 49 kronor. Det är viktigt att du kontrollerar vad du tackade ja till när du köpte mobiltelefonen. Tyvärr har vi inte sett detta företags erbjudanden utan hänvisar dig att läsa företagets villkor på webbplatsen.

    Det är viktigt att du kontaktar företaget och skriftligen bestrider att du inte har ingått ett abonnemangsavtal. Deras e-post är help@101Reel.com.

    Vänliga hälsningar

    Jolanda Direktör, Konsument Europa
  • Tack för svaret.
    Det enda som stod var att jag hade kommit in på en sajt där jag blivit vinnare av en mobiltelefon som jag skulle få om jag betalade in 43SEK. och dum som jag var så gjorde jag det. det stod ingenting om att jag förband mej till något. Att jag blir lurad på 43 kronor får jag leva med. Men jag förstår inte att detta företag efter flera dagar kan gå in på min bank och ta ut 750 kronor och kalla det för köp, jag vet inte ens vad jag har köpt det framgår inte jag har inte fått någon vara från företaget.

    Björn Jonsson
  • Hej Björn,

    Om du anser att du inte har något abonnemangsavtal med bolaget så ska du bestrida dragningen till bolaget. Företaget har bevisbördan att visa att ni har ett avtal och att de har rätt att dra pengar från kontot.

    Vänliga hälsningar

    Jolanda Direktör, Konsument Europa
  • Fick samma erbjudande idag som jag inte svarade på.
    Men med tanke på föregående persons problem kollade jag upp vad som stod i erbjudandet.
    För de 43 kronorna deltar man i en utlottning av mobilen alltså det är inte säkert att man får den.
    För det andra står det att man har obegränsad tillgång till 101reel.com
    Tog en screenshot på erbjudandet

    Personen som skickade detta: Anita Vång anita@toppkonsument.se

    Bifogade filer:
    http://forum.konsumenteuropa.se/site_media/atta...

    http://forum.konsumenteuropa.se/site_media/atta...

    Tommy Sjöström
  • Hej! Bra att du inte var lika naiv som jag och svarade på erbjudandet. jag anser personligen att detta är ett företag som är ute för att lura människor och inte är seriöst. I mina ögon ett bluff företag. Hoppas att andra läser detta och inte har något att göra mad detta företag. PS. och även varnar andra DS.

    Björn Jonsson
  • Hej Tommy,

    Stort tack för denna information.

    Konsument Europa tackar för underlaget som visar erbjudandets utformning.

    Vänliga hälsningar

    Jolanda Direktör, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.