Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Biluthyrningsfirman Iberent Lissabon återbetalar inte depositionen, vad kan vi göra?

Via EconomyCarRentals bokades en hyrbil 21/08 för 5 dagar i Portugal. Biluthyrningsfirman Iberent i Lissabon blev förmedlad. 22/9 kördes beställd bil fram till hotellet. 5 dagar senare, 27/9, återlämnades bilen till deras kontor i gott skick.

Fick besked att dispositionen på 1250 euro skulle återbetalas om ca 10 dagar. Idag, 8/11, har fortfarande ingen återbetalning skett. Efter påtryckning fick vi svar 19/10 att ”i slutet av månaden skulle betalningen ske”. I Tripadvisor kan man läsa att fler personer har rönt samma erfarenhet.

Med vänlig hälsning, Moniqa Carlenstam och Jan Andersson
Moniqa Carlenstam Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Moniqa,

    Det är möjligt att vi kan assistera genom vårt spanska systerkontor. Kontakta vår rådgivning genom e-post till info@konsumenteuropa.se och sammanfatta kortfattat problemet samt bifoga kopior på följande dokumentation.
    • Bokningsbekräftelse
    • Avtal och övrig dokumentation vid uthämtning
    • Dokumentation vid återlämning
    • Korrespondens med biluthyraren
    Det är viktigt att ni har skickat ett tydligt skriftligt meddelande till biluthyraren först där ni kräver återbetalning av depositionen. E-post fungerar utmärkt och detta meddelande samt eventuellt svar och det är viktigt att ni bifogar detta i e-postmeddelandet till vår rådgivning.

    Med vänlig hälsning,
    Magnus Juridisk rådgivare, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.