Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Jag har beställt en bilvärdering och missat att den kostar 88 € - vad ska jag göra?

Har varit oförsiktig och beställt en bilvärdering på nätet och inte uppfattat att tjänsten kostade 88 euro. Blev uppmärksammad på det när fakturan anlände. Genast bestred vi fakturan via mail och fick svaret att jag avsagt mig ångerrätten via ett knapptryck. Då man inte kommer vidare utan detta knapptryck så känns det så här i efterhand inget vidare. Har vid nuläget fått 3 påminnelser och igår ett hot om inkasso om fakturan inte betalades.Har även ifrågasatt att all konversation sker på engelska för min affärsengelskan är inte på topp och fick då rekommendationen att använda google översätt. Hoppas på att få veta hur och vad jag kan göra.Med vänlig hälsning,
Els-Marie Mjörnander Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Els-Marie,

    Tack för din fråga. Du har redan bestridit fakturan och jag antar att du har uttryckt att du vill även utnyttja din ångerrätt, då du fick svaret att du har avsagt dig ångerrätten

    Enligt lag upphör ångerrätten  så snart tjänsten är fullständigt utfört. Vi har tolkat det så att tjänsten är fullständigt utfört så snart du får värderingen.

    I regel ska man medge att ångerrätten kommer att upphöra så snart tjänsten är fullständig utfört och man ska även godkänna att säljaren påbörjar med tjänsten.

    Man kan inte avsäga sig sin ångerrätt (genom sitt medgivande) innan ångerfristen börjar löpa och den börjar inte löpa förrän man blivit korrekt informerat om sin ångerrätt. Läs gärna informationen från Allmänna Reklamationsnämnden.

    Du har fått tre påminnelser och du behöver inte bemöta varje påminnelse. Om du däremot får ett inkassokrav behöver du bestrida även inkassokravet. Läs gärna mera om bilvärderingstjänster på vår webbsida.

    Vänliga hälsningar,
    Iwona Juridisk rådgivare, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.