Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Jag deltog i en blufftävling, nu drar 2ZMusic pengar från mitt konto, vad gör jag?

Jag gick på en blufftävling där man kunde vinna pengar från Ica. Helt plötsligt hade jag betalat 10 kr till ett företag i Island som har hemsida www.2zmusic.com.
Jag fick inloggningsuppgifter per mail men när jag försökte logga in så stod det att sidan inte finns.
Jag spärrade mitt kort i rädslan att de kan utnyttja mitt kortnummer.
Jag struntar i den där tian men vill ändå meddela som varning för andra konsumenter. Samtidigt är jag rädd att jag har tecknat något abonnemang och att de börjar skicka fakturor.
Kan ni hjälpa mig i så fall att häva detta?

Så här stod det i mailet - jag har plockat bort mina inloggningsuppgifter:

We have created your members' account at 2zmusic.com, and you are now able to log in using the information below: ---

Today's charge: The charge of 10.00 SEK will appear as 2ZMUSIC.COM on your bank statement.

About 2zmusic.com
At 2zmusic.com, we strive to always bring you the best in contemporary music, & evergreens but you can also find some of your favorite talk radio programs.
At 2zmusic.com, there is something for every taste, and more channels are added to the collection every day.
Wherever you go, your music follows
We want to provide you with as much flexibility and adaptability in our service as possible.
You can bring 2zmusic.com anywhere you go, and it will play seemlessly off of practically any device you can think of.
Terms & Conditions
You can read the full terms & conditions at 2zmusic.com.com. This charge will appear as 2ZMUSIC.COM on your bank statement.
Your account will renew automatically upon expiration of the current subscription term unless cancelled.
Kind regards
-The 2zmusic.com Team
Tacksam för hjälpen Pirjo

Kommentarer

  • Hej Pirjo,

    Om du anser att du felaktigt har hamnat i ett avtal kan du kontakta motparten och framföra dina invändningar. Det är alltid bra att kontrollera eventuella avtalsvillkor innan du kontaktar motparten.

    Med vänlig hälsning,
    Magnus Juridisk rådgivare, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.