Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

DentalDelivered drar pengar av mej, vad kan jag göra?

Dental Delivered drar pengar från mitt konto, vad gör jag? Drog först 5 kr, sen dras det 399 kr. Jag får inget, men har tydligen gjort nåt, så dom bara drar. Ska jag byta kort?

britt hedenberg Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Britt,

    Konsument Europa har haft tidigare ärenden rörande Dentaldelivered. Det som brukar hända är att konsumenten går på ett erbjudande om en telefon för 5 kr och sedan blir de även uppbundna på ett abonnemang vilket kostar pengar.

    Det man kan göra om man inte anser att något avtal rörande prenumeration har ingåtts, eller om man anser att det inte har varit tydligt att ett sådant avtal har ingåtts, är att reklamera skriftligen till företaget. Det är företaget som ska kunna visa på att avtal har ingåtts samt enligt vilka villkor. Konsumenter kan även utnyttja ångerrätten, vilken man som konsument har i 14 dagar. Läs mer om ångerrätt här. Det skulle även vara möjligt att skriva till företaget att man vill avsluta ett eventuellt avtal, samt kräva att de dragna pengarna återbetalas.

    Om företaget inte betalar tillbaka pengarna finns möjligheten att kontakta banken för att undersöka möjligheten till återbetalning genom kortreklamation. Läs mer om kortreklamation här.

    Om man skulle spärra kortet skulle det göra att det inte är möjligt för företaget att dra mer pengar på detta sätt. Att spärra sitt kort och skaffa nytt kan dock kosta pengar, och banken har troligtvis mer information om detta.

    Med vänlig hälsning

    Robin Juridisk rådgivare, Konsument Europa
  • Har också precis "gått på" erbjudandet om dessa 5:-. Men, googlade och fann ut att detta synes oseriöst, - varför jag samma dag avbokade "möjligheten" till ett abonnemang på något som inte framgick i "enkäten" om
    mobilen ! Mailade således supporten@dentaldelivered.com - som svarade, inom kort - att jag skulle skicka nytt mail om denna avbokning till annat mail med angivande av ett id, etc.. Detta törs jag inte göra - för att ytterligare sylta in mig ! Har mailat åter till supporten att detta/mitt fall får de själva ordna ut !
    Dvs. avboka ! Vad kan göras ytterligare ? Kortet spärrades omgående varför jag hoppas dragningen med 5:- är det enda som försvinner !

    Nils Ceder
  • Hej Nils,

    I svaret ovan finner du svar på hur du kan gå vidare i det fall att gått med på ett erbjudande om en telefon för 5 kr.

    För individuell hjälp i ditt ärende vänligen se kontaktuppgifterna på vår webbplats.

    Med vänlig hälsning

    Robin Juridisk rådgivare, Konsument Europa
  • Det visade sig att "företagets" support gav upp - och utförde avbokningen !
    Känns bra - men det gäller tydligen att stå på sig ! !
    Mycket smart tillvägagångssätt för att fånga in "kunden" !
    Började som ett meddelande att plocka upp - på en seriös sida för något helt annat, - därmed trodde jag att detta meddelande hörde till hemside-aktören.
    Mvh / Nils

    Nils Ceder
  • Jag har blivit lurad de har dragit 5kronor å sedan 499 det är inte korrekt jag tänkte Polis anmäla det här är bedrägeri jag vill ha Tillbaka mina pengar nu mvh Laila h

    laila härnström
  • Hej! Jag har också blivit lurad av det företaget. Först som ni andra 5:- sedan 2 gånger 399:-. Vad kan jag göra, alla här har ju blivit lurade!
    Jag vill ha tillbaka mina pengar!
    Skall man inte kunna använda korten längre utan att företagen lurar en på pengar,
    med en massa skit reklam??!!

    Siewert Sjöö
  • Hej alla,

    För svar om hur man kan gå vidare om man har gått med på ett erbjudande från Dentaldelivered, se inlägg ovan.

    Konsument Europa har en checklista över saker som är bra att kontrollera innan man svarar på en annons, se här.

    För individuell hjälp vänligen se kontaktuppgifterna på vår webbplats.

    Med vänliga hälsningar

    Robin Juridisk rådgivare, Konsument Europa
  • Samma här...
    De drog först 5 kr och sedan 399 kr! Då blev jag arg, då jag inte gått med på något avtal över huvud taget.
    Jag klickade i deras "Pengarna tillbaka-garanti", men i stället har dom dragit 399 kr igen!
    Nu har jag spärrat kortet och fått ett nytt, men jag vill också ha mina pengar tillbaka!
    OTREVLIGT ATT UPPLEVA DETTA!

    Lena Gäfvert
  • Hej Lena,

    För svar rörande Dentaldelivered, se inlägg ovan.

    Då inga nya frågor har tillkommit i denna tråd kommer jag att låsa tråden för nya inlägg.

    För individuell hjälp kan man kontakta Konsument Europa.

    Med vänliga hälsningar

    Robin Juridisk rådgivare, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.