Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Members Market drar 399kr i månaden, vad gör jag?

Vad gör jag?

Gun-Britt Andersson Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

• Hej Gun-Britt,

Om du undrar något, är det bäst att börja skriva din fråga, så får du länkar till andra liknande frågor som redan besvarades av oss. Kan du inte hitta svar på din fråga, ställ en fråga eller beskriv ditt problem.

Med vänlig hälsning,

Iwona Juridisk rådgivare, Konsument Europa
  • Hej det är en firma i Danmark som heterMembers Market. Tydligen så har jag svarat på en del frågor . Med påföljd så har dom börjat dra 399kr i månaden nåt som liknar nåt abonnemang .Jag har försökt att kontakta dom men utan resultat. Mailat flera gånger men det fungerar inte. Är pensionär och har inte råd att dom tar pengar till ingenting . Jag har inget medlemsnummer eller några varor. Så vet ej vad jag betalar för

Gun-Britt Andersson
  • Hej Gun-Britt,

Handlar det om Members Market ApS?
    Använd i så fall angiven mejladress för att bestrida att du har ingått ett prenumerationsavtal om detta inte var tydlig på den sida du var på för att besvara några frågor.
    För säkerhets skull kan du även ångra köpet. Om företaget inte informerar om ångerrätten på ett korrekt sätt, kan man även ångra sig om 14 dagars fristen har passerat.

Kontakta en reklamationsansvarig hos din bank och gör en kortreklamation. Förklara problemet och bifoga även ditt mejl som du skickar till företaget om att du bestrider avtalet och ångrar ett eventuellt köp.

Du kan fundera över att spärra kortet. Prata gärna med din bank om det och vilka konsekvenser det har. Tala om för banken varför du vill spärra kortet.

Vill du att vi med hjälp av vårt systerkontor i Danmark försöker medla med företaget, kontakta oss via e-post eller vår pdf-blankett.

Med vänlig hälsning,

Iwona Juridisk rådgivare, Konsument Europa
  • Hej.
    Jag har samma bekymmer med Members market-Danmark.
    Men ser endast Members Market på dragningarna- dvs inte det sista - ApS.
    Är det samma bluffare?

Kan det hänga ihop med ett annat "bolag"/eller samma?/ som gjort tre uttag från mej på
    399kr st Nov,Dec -14,Jan, det "bolaget" heter Den Extra Ingrediens - Kobenhavn??

Tacksam för svar och råd!!

R.K.

rolf
  • Det är samma här , det står bara members Market på konto utdraget. Jag har spärrat kontot genom banken och polis anmält detta. Sen har jag mailat den adressen jag hittade på hemsidan och även skrivit brev men inte fått hört något från dom

Gun-Britt Andersson
  • Ja, en polisanmälan är gjord, men efter lite närmare granskning måste det kompleteras
    det visade sig att dom dragit fler gånger, med en månads uppehåll, vid två tillfällen.
    Mejlat o anm. på deras hemsida, men avs hemsidan så är ju den "skum" - ingen "säker"sida...
    Skickade ändå men endast "error" där , tog vanliga mejlen också..
    Ska ta kontakt med polisen igen. Sen återstår det att se om svar o pengar kommer tillbaka...
    Jag har en liten förhoppning om att det

rolf
  • nå, forts...ska funka med att ta det via banken. Kontokortsbedrägeri med stulet konto är vad jag blivit uttsatt för. Banken har betalat ut till ett "bolag" som är helt oseriöst, och inte kan dom heller få fram nån info. avs. vad dom handlar med eller ge mej någon kontaktuppgift.
    Fler råd kan fm behövas!!
    /RK

rolf
  • Hej Rolf,

Tack för din frågor. Se min kollegas svar ovan.

Tyvärr vet vi inte om Members Market och "bolaget" Den Extra Ingrediens har någon koppling.

Då du har betalat med ett bankkort så kan du vända dig till din bank för att göra en kortreklamation. Om du har betalat med kreditkort har du ett extra konsumentskydd genom konsumentkreditlagen.

Om företaget inte svarar eller vägrar att återbetala pengarna kan du prova att ta hjälp av din bank. Kortreklamationen ska göras skriftligen och det är viktigt att du skickar med all dokumentation i ärendet och att du kan visa att du själv försökt lösa problemet först. Bankens möjligheter att hjälpa till beror till mycket stor del på din kortreklamation och ditt underlag. Var därför noga med att ge banken så bra underlag som möjligt.
    Vänta inte med att kontakta banken. Det finns tidsgränser som begränsar bankens möjligheter att assistera.

Du kan även skicka in ditt ärende till oss på Konsument Europa. Då din fråga gäller en specifik situation behöver vi ytterligare information för att kunna hjälpa dig.

Vi behöver kopior på allt skriftligt underlag som du har i ärendet, till exempel

• Orderbekräftelse
    • Korrespondens mellan dig och företaget

Skicka in detta till oss via vårt anmälningsformulär eller via e-post info@konsumenteuropa.se så återkommer vi när vi har haft tillfälle att gå igenom allt underlag.

Vänliga hälsningar

Jolanda Enhetschef, Konsument Europa
  • Tack för svaret .
    Banken är kontaktad, Ett kredit kort är det, Polisanm. gjord.

Hemförsäkringen tippsar någon om??
    Kan tro att detta kommer att ta tid? och ork.. men känner mig såå lurad!!!
    Om Ni kan vara till hjälp så kommer jag förmodligen att behöva det.
    Jag hoppas Ni svarar lika snabbt och korrekt om vi går ur detta öppna forum,
    och övergår till mail-mail, så skickar jag gärna uppgifter via anmälningsformuläret

MVH
    RK

rolf
  • Hej Rolf,

Tack för kommentaren.
    Tyvärr kan vi inte lova att svara lika snabbt via mail, då vi hanterar alla ärenden i den turordning som de kommer in till Konsument Europa. Just för tillfället har vi en väldigt hög arbetsbelastning.

Vänliga hälsningar

• Hur får man stopp på dom här??Dom finns ingen stans men dom drar pengar 399 kr ??
    Har försökt att kontakta dom men får ingen svar någon stans??

Peter Nilsson
  • Hej Peter,

Tack för din fråga.
    Har du skrivit till företaget på följande e-post adress kundeservice@membersmarket.dk?
    Om du har bestridit till företaget så kan du även kontakta banken och spärra kortet. Dessutom kan du göra en kortreklamation, se svar ovan.

Vänliga hälsningar

• Hej jag har mailat på den adress massor med gånger men det blir error alla gånger går elj att nå dom/ Gun-Britt

Gun-Britt Andersson
  • Hej Gun-Britt,

Försök att skriva till deras adress Members Market ApS, Roholmsvej 14A, 2620 Albertslund.

De har även ett kontaktformulär.

Vänliga hälsningar

• Det har jag gjort 2gånger men Inter fått nåt svar eller nåt annat/ Gun-Britt

Gun-Britt Andersson
  • Kontaktformuläret har jag kontaktat minst 20 gånger men utan resultat

Gun-Britt Andersson
  • Hej!

Idag upptäkte jag samma problem. Jag har koll på mina utgifter och mejlade direkt till bank Forex. Den finns på mitt kreditfaktura : 2016-02-04 har Member Market +4569130703

• 399 kr. Kan någon svara mig :

Behöver jag ringa dom ? Kommer dom göra retur på mitt konto ? Är det bättre spara direkt mitt kontokredit eller uppvakta till imorgon svaret från Forex bank, samt göra polisanmälan ?

Vänliga hälsningar
    Darina
    e-post: darphilip@yahoo.com

Darina Filipova
  • Hej Gun-Britt,

Du kan skicka in allt ditt underlag till Konsument Europa på info@konsumenteuropa.se.

Hej Darina,

Du kan läsa våra svar som finns ovan i denna tråd.

Vänliga hälsningar

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.