Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hjälp snälla!

Hej

Mitt namn är Johan och jag såg en ”fantastisk” deal på Facebook som såg ut som expressen, men det var det inte! jag skrev in mina uppgifter samt bank uppgifter. Efter det spärrade jag mitt kort. Företaget heter ShaverPack efter registering fick jag detta mailet:

Hi Johan

Welcome to ShaverPack - we're so excited you've chosen to use our services.

Log in on ShaverPack and get started. Your password is ********* - but you can change that once you've logged in (which we also recommend you to do).

If you need any help, we're here for you. Get in touch on support@ShaverPack.freshdesk.com and we'll get back to you with an answer - typically within 24 hours (although not during the weekend).

Orderid: ********
Product: 5 days of membership with ShaverPack
Amount: 5 SEK

Sincerely ShaverPack

Sedan fick jag detta:
Dear Johan,

We would like to acknowledge that we have received your request and a ticket has been created.
A support representative will be reviewing your request and will send you a personal response, usually within 24 hours. (Please be aware of extended reply time during weekends)

Thank you for your patience.

Best regards

ShaverPack support team

For future reference, your ticket number is: ******

ShaverPack Support powered by Freshdesk ******

Jag svarade med detta:
Hello

My name is Johan, and I have changed my mind about the Phone deal with a samsung batman edition. I don't want it, I don't want to pay for it and i want to end any subscription i have made.

//Johan

You can reach me on:
**@***.se

Som svar fick jag detta:
Hi Johan

We understand and your decision to cancel your membership with us.

You can cancel through the self-service area in this link; https://shaverpack.com/unsubscribe/ Kindly log in using your subscription ID ********
A confirmation will be sent to you once cancellation is successful.

Kindly note that your subscription cannot be unsubscribed online within the first 24 hours after it is made due to the technical reasons of setting up your new Premium Member account, in case the link will not be working properly using your mobile devices and tablets we suggest you use a laptop or PC. Let us know if you have further questions.

Best regards
ShaverPack support team

For future reference, your ticket id is: *******

Dem säger att jag ska gå in på hemsidan och skriva in order id och avregistrera mig men jag är osäker. Snälla hjälp mig!

Vänliga hälsningar Johan

Kommentarer

  • Hej Johan,

    Tack för din fråga.

    Du har rätt att ångra köpet i 14 dagar efter att du ingått beställningen. Om företaget inte lämnar korrekt information om ångerrätten (såsom att du har en ångerrätt och hur du ska göra för att ångra köpet) kan ångerrätten förlängas i upp till ett år. Du kan läsa mer om ångerrätten på vår hemsida här.

    Om det vid beställningen inte framgick att du tackade ja till en prenumeration bör du skriva det till företaget och förklara det. I så fall är du inte betalningsskyldig utöver de 5 kr som du faktiskt avtalat om att betala.

    Med vänliga hälsningar,

    Josefine
  • Detta företag talar inte om att dom kommer att dra 499 kr vargen månad från dig gävla bluff företag

    Anders
  • Hej Anders,

    Om det inte framgår att du ingår ett avtal om prenumeration har företaget ingen rätt att dra pengar från ditt konto. Se informationen i mitt inlägg ovan.

    Du kan vända dig till banken och göra en kortreklamation. Om du har betalat med kreditkort har du enligt konsumentkreditlagen rätt att göra samma anspråk gällande mot kreditgivaren som mot säljaren. Om du betalat med debetkort (vanligt bankkort) kan du i vissa fall få tillbaka pengarna genom banken, det beror på bankens villkor.

    Med vänliga hälsningar,

    Josefine
  • Hej

    Jag hörde av mig till företaget och förmedla att jag inte ville ha någon produkt/tjänst samt att jag ville avsäga mig min prenumeration.

    Jag fick följande svar:

    Hi Johan

    Your subscription has been successfully cancelled on X/XX/XXXX. No further charges will be applied.

    Best regards
    ShaverPack support team

    Jag vill bara säga ett grymt tack till er då jag kan lägga detta bakom mig nu.

    Hälsningar Johan

    Johan
  • Hej jag har hamnat i samma sitts som Johan , vad ska jag göra?men jag har inte fått något mejl från dom att jag e medlem eller sånt.
    Dom säger att jag ska gå in på hemsidan och avregistrera mig med id nr. Vågar jag göra det. Snälla hjälp mig blir tokig snart

    Madde
  • Hej Johan,

    Vad bra att det löste sig.

    Med vänliga hälsningar,

    Josefine
  • Hej Madde,

    Du kan se informationen i inläggen ovan.

    Om du behöver individuell rådgivning är du välkommen att kontakta oss: Kontaktuppgifter

    Med vänliga hälsningar,

    Josefine
  • Hej även jag har åkt på samma nit, jag har gått in på deras hemsida och avbokat mig som det står att det går att göra, men känner ändå inte att det säkert trots bekräftelse på avslutad presumption.

    Fredrik Eriksson
  • Hej jag har oxå gått in på hemsidan å avregistrerat mig,( men har inte fått bekräftelse som Johan hade fått). Jag har sparat alla uppgifter, om det skulle bli något strul.hoppas att du Fredrik avregistrerat dig innan 5 dagar annars tar dom en avgift på 499:-. Vilket j... vla bluff företag. Å jag är arg på mig själv att jag gick på det

    Madde
  • Hej alla,

    För svar i detta ärende hänvisar jag till de svar av Josefin ovan.

    Då detta inte är ett diskussionsforum och då Konsument Europa inte har möjlighet att moderera kommer denna tråd att stängas.

    För individuell hjälp i ärendet kan man kontakta oss enligt kontaktuppgifterna på vår hemsida, se här.

    Med vänliga hälsningar

    Robin Juridisk rådgivare, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.