Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Pointworld com/ premium har dragit pengar från mitt konto, vad gör jag?

Jag har inte haft någon kontakt med detta "företag".
De har redan två gånger dragit 499kr från mitt konto.(7/11 och 14/11 2016)
Hur får jag kontakt med dem? Hur bestrider jag detta?
Förtvivlad! Inger

Inger Widerlöv nilsson Rapportera olämpligt innehåll
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Inger,

    Tack för dina frågor.

    Du måste kontakta företaget Pointworld skriftligen och bestrida summorna som de har dragit från ditt konto. Företaget har bevisbördan för att du har ingått ett abonnemangsavtal som ger dem rätt att dra pengar från ditt konto.

    Många konsumenter har råkat hamna i deras abonnemang när de har tävlat om en iphone 7. Det har kostat 5 kronor att delta i utlottningen och då har de betalat summan med sitt kreditkort.

    Det kan också vara bra att skriva att du vill utnyttja din ångerrätt, för det fall du har deltagit i någon utlottning, och på så sätt begära återbetalning av företaget. Spara all dokumentation så att du har bevis.

    Ångerfristen är som huvudregel 14 dagar från beställningsdatum vid köp av tjänst. Har man inte fått korrekt information om ångerrätten så förlängs ångerfristen med ett år. Se Konsument Europas information om ångerrätt.

    Se villkoren på Pointworlds hemsida. Premium terms, (se punkt 9) nämns här.

    PointWorld, Ved Stranden 22, TH, 9000 Aalberg, Denmark.
    Tel. +44 2071933703
    Email: support@pointworld.com

    Du kan kontakta banken och göra en kortreklamation. Information om kortreklamation finns på Konsument Europas webbplats.

    Vänliga hälsningar

    Jolanda Direktör, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.