Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Fått varor jag aldrig beställt från Vitality Club, vad gör jag?

Hej Jag har fått varor jag aldrig beställt Det går ej att nå dom via telefon eller meil Nu har jag fått ett kravbrev Vad gör jag??

Kommentarer

  • Hej Monika,

    Tack för din fråga.

    Om du inte har beställt produkterna har du ingen skyldighet att betala för dem. Om du mejlar och berättar om situationen på den mejladress som Vitality Club har uppgivit och sparar en kopia på ditt skickade mejl, så har du gjort allt du kan för att meddela företaget. Vitality Club måste bevisa att de har ett giltigt avtal med dig för att ha rätt att fakturera dig.

    Läs gärna Konsument Europas information om Gratisvaror, provpaket och abonnemang.

    Om inte den uppgivna mejladressen se@vitality.club fungerar så kan du pröva att skicka till adressen nedan.
    Detta nämns i deras villkor på webbplatsen.

    "INSTRUKTIONER FÖR RETURNERING
    Rätt att avboka
    Du har rätt att häva distansförsäljningsavtalet inom 14 dagar från mottagandet av produkten. För att kunna använda sig av rätten att avboka, skall du informera Regimen Oü om ditt beslut att häva avtalet på ett otvetydigt sätt (t.ex. med ett postat brev eller via e-post): Regimen Oü, P.O. Box 917, A.H.Tammsaare tee 116, Estonia-12712 Tallinn."

    Konsument Europa har fått följande information från en konsument som beställt från Vitality Club och inte kunde nå företaget på den uppgiva mejladressen. Hon fick kontakt med Vitality Club genom adressen se@melatonplus.com. Det kan vara möjligt att konsumenter lättare får svar om de använder en mejladress som går till själva produktnamnet.

    Vänliga hälsningar

    Jolanda Direktör, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.